PDA

View Full Version : Football Manager 08



Pages : [1] 2 3

Hij
28th February '08, 03:46 PM
Wow.

Bare other options than what Im used to.

Do I have to set up training or is it just a nice entity that doesnt really need to be used?

Anonymous
28th February '08, 03:47 PM
I Got The Sickest Training.
I Use It.

Anonymous
28th February '08, 03:50 PM
The Young Brazillians Are Usually Sick.
Arouca And Marcelo Are Great Signings

JACK
28th February '08, 03:50 PM
Wow.

Bare other options than what Im used to.

Do I have to set up training or is it just a nice entity that doesnt really need to be used?

if u can (gd academy nd staff), do it for youth.

reserves and 1st team never gain much skills from training, most of the time its from matches + training only makes dem tired.

worth with youngers doe, u cant lose nuffin init bcos who gives a shit if dere tired + dere ability 2 gain skills from training is MUCH bigger.

JACK
28th February '08, 03:51 PM
oh nd if sum1 has really nice internet connection, we cud set up a grime forum league??? i remember playin in one wiv my mates nd its fun

BG1
28th February '08, 03:56 PM
someone told me theres a glitch on the game were you can get Alan Sherear back from retirement to play as a CF, anyone know it?

Fewie
28th February '08, 04:00 PM
u buy it or download it???

Anonymous
28th February '08, 04:01 PM
oh nd if sum1 has really nice internet connection, we cud set up a grime forum league??? i remember playin in one wiv my mates nd its fun

I Was Thinking About That Earlier...

Rambo
28th February '08, 04:02 PM
henri saivet
nicolas millan
mamadou sakho
lulinha

cheap sick youth players

RIP Jakey
28th February '08, 04:06 PM
love this game!

Eric Cantona
28th February '08, 04:12 PM
Hahaha, Im up for a online game but the real question is................................................ .................................................. .................................................. .are you ready.....

whats_the_score?
28th February '08, 04:14 PM
I'm gonna get this, had 07 for the 360 but the controls made it overly long.

Anonymous
28th February '08, 04:14 PM
Lets Get An Online Ting Running Then?

'nuum general
28th February '08, 04:15 PM
henri saivet
nicolas millan
mamadou sakho
lulinha

cheap sick youth players

sick player. He's 21 on my game & worth 30m. I paid 700k for him

Eric Cantona
28th February '08, 04:21 PM
Carlos Vela >>>> Saivet

Rambo
28th February '08, 11:52 PM
Carlos Vela >>>> Saivet

lmao never in that position

jose baxter>>carlos vela

'nuum general
28th February '08, 11:54 PM
Carlos Vela >>>> Saivet

yer, but unless your arsenal your gonna pay shit loads for vela

Anonymous
28th February '08, 11:55 PM
One Of You Get This Damn Online League Running Then Coz I Dont Know How

JACK
28th February '08, 11:57 PM
i kno how 2 set it up but my connection is so shit dat the league wud have to consist like 2-3 online players so its waste

someone who has propa sick connection holla so ima explain or suttin if needed

RIP Jakey
29th February '08, 12:00 AM
One Of You Get This Damn Online League Running Then Coz I Dont Know How

.

Hij
29th February '08, 12:00 AM
Im signing all these young players lol

Hij
29th February '08, 12:01 AM
wtf was that about altering my pitch size lol

Eric Cantona
29th February '08, 12:07 AM
Sign Alex from Sao Paulo

With that name he was destined for greatness

GrimePays
29th February '08, 12:09 AM
Taiwo
Urby Emanuelson
Palicio
Rafinha

^^ buy them for united and its over

GrimePays
29th February '08, 12:10 AM
wtf was that about altering my pitch size lol

if u have a team like manutd, they will benefit from attacking with width where as smaller teams would choose narrow pitches so they clutter up the midfield.

Anonymous
29th February '08, 12:13 AM
i kno how 2 set it up but my connection is so shit dat the league wud have to consist like 2-3 online players so its waste

someone who has propa sick connection holla so ima explain or suttin if needed

What Connection You Got?

'nuum general
29th February '08, 12:15 AM
wtf was that about altering my pitch size lol

if ure a team like hull where all your players are knackered a narrow pitch will benefit as they will have less running around to do

if u are a young fit team like arsenal then width will benefit your wingers & give your technical players more time in the ball

Hij
29th February '08, 12:19 AM
Ah heavy, any other ideas?

I want to secure Champions League football for Liverpool :D

JACK
29th February '08, 12:22 AM
What Connection You Got?

1mb :(

im now talkin wiv my mate who knows how 2 do it, he says the guys hosting connection shud be about 7,5mb atleast to not make the game annoyin. (if we wanna take over whole/nearly whole premiership)

also, the host has to have dynamic ip, otherwise it wont work.

also, all of the players have to use exactly the same version, use the same patch, use the same language in game (as for me its german bt its minor i cud change it obv)

if deres some ppl interested, specially the host, hold tight ima find out a proper tutorial

'nuum general
29th February '08, 12:24 AM
Ah heavy, any other ideas?

I want to secure Champions League football for Liverpool :D

lucas is a big player for u. sign a couple of decent wingers & maybe someone to play with torres (who will score for fun).

Hij
29th February '08, 12:27 AM
Lucas is sick in real life as well.

Yeah Im after a centre back, a left winger and a striker.

Trying to sell Sissoko and Riise to finance these deals :D

Anonymous
29th February '08, 12:57 AM
Lucas is sick in real life as well.

Yeah Im after a centre back, a left winger and a striker.

Trying to sell Sissoko and Riise to finance these deals :D

Im The Shittest In The Transfer Market

RIP Jakey
29th February '08, 01:01 AM
Menez is a good young left winger turns out to be second best winger only to ronaldo

JACK
29th February '08, 01:07 AM
first and foremost, all of the players hav 2 meet dem conditions i wrote in one of my previous posts.

if all of dats cool, then the host (preferably the guy with best connection) starts his job.

1. in ''preferences'', choose ''network". type in the server name + a password and ull also hav to tick the ''run as server'' button.

2. then go forward to choose the league to play (preferably one division eg premiership only), make the database small or medium.

3. then when the game is loaded, go to "options" > "game status". ull hav to get the ''server ip address'' to pass it to other players.


dats all job for the host.

other players now hav to get the server ip address from the host, open fm, choose ''network'' in main menu, then ''join other server'' on the right bottom, enter the servers ip address (nd a password if dere is 1) and enjoy the game lol.

edit: if were seriously interested in it, we shud set up a list of whos on it, choose the times to play and obey dem otherwise the game will be shit if other players play without u and u miss half of the season without even knowin lol.

'nuum general
29th February '08, 01:08 AM
^^^

also make sure everyones on the most up to date version, 8.02

Anonymous
29th February '08, 01:09 AM
Someone Sort Me Out A Patch

JACK
29th February '08, 01:12 AM
http://rs37.rapidshare.com/files/93562173/fm2008_802_boxed-pc.rar

Anonymous
29th February '08, 01:17 AM
Safety

RIP Jakey
29th February '08, 01:17 AM
http://rs37.rapidshare.com/files/93562173/fm2008_802_boxed-pc.rar

safe i had 8.01

JACK
29th February '08, 01:26 AM
jeeez i updated my 8.00 to dis nd the crack stopped workin on it :| gna hav 2 find a next one 2 dis 2moro, if someone actually decides 2 make the grimeforum league, im possibly on it, depends on dem play times anyway

G-Rhyme
29th February '08, 04:04 AM
I'm on the forum league if someone sorts it out, I would do it myself but only have a 1MB connection too.

Eric Cantona
29th February '08, 09:03 AM
Someone set it up and ill join.

I want to be Man Utd as well.

Hij
29th February '08, 09:21 AM
Im addicted to this.

Brought in a young Per Mertesacker at centre back for 18.5m who is better than Carragher and only slightly worse than Agger (but hes young) to replace Hyypia.

Brought in a winger who can play on both flanks called Baretta for 11.5m who is an improvement on Benayoun, Kewell and Pennant so a nice addition to the squad.

Sold Andrei Voronin for 5.5m after getting him on a free transfer to Manchester City.

Bought 2-3 of the youth players mentioned here as well so hopefully they grow into something special.

Qualified for the Champs League, beat Pompey at home 2-0 but unfortunately lost to Chelsea 3-0 away- now waiting impatiently to get home from work!

Any other hints and tips anyones got?

Ill join the league as well, if I can be Liverpool. :D

'nuum general
29th February '08, 10:42 AM
sent scouts to brazil to look for youngsters

put me down for the league aswell

Hij
29th February '08, 10:43 AM
Heavy :D Will do.

I aint touched the training thing, should I?

Eric Cantona
29th February '08, 10:44 AM
Bad buys hij, You could of got Barnetta on free next season, he is good though

Hij
29th February '08, 10:45 AM
Lol, Im learning give me chance.

And Ill develop and grow, none of this 'treble in my first season' jokes, I wanna win the league by my 3rd season.

Hij
29th February '08, 10:47 AM
Anyway, I bought them and their both young so they should develop.

kossa
29th February '08, 10:49 AM
i downloaded the torrent for this game yesterday does any1 know what program you have to use to get it running

Rambo
29th February '08, 10:50 AM
on 8.02 elano and daniel alves>>

Hij
29th February '08, 10:54 AM
If I install the patch do I need to start the game again? And will my cracked version still work?

Kossa you may need to use a program like Daemon Tools or Alcohol 110% or 52% to 'Mount' the .ISO file (the CD basically). Its a program that makes the computer think you have the CD in the machine so you can install it.

kossa
29th February '08, 10:56 AM
so its like a boot disc. gonna search google now
nice one for that

'nuum general
29th February '08, 11:00 AM
If I install the patch do I need to start the game again? And will my cracked version still work?



dunno, should have bought it, its only 20.

i do alter the training, its fairly straight forward.

Rambo
29th February '08, 11:00 AM
u could carry on playin the game but it will still run on your old database

u would have to make a new game to use the new one

and i dunno about the cracked game, i bort mine .

Hij
29th February '08, 11:02 AM
20?

really

i thought i was looking at 40

'nuum general
29th February '08, 11:10 AM
http://www.play.com/Games/PC/4-/3384930/Football-Manager-2008/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0

17.99

G-Rhyme
29th February '08, 11:11 AM
The patch worked fine with my cracked version, just make sure you download a newish game that was cracked after the patch was brought out.

Hij
29th February '08, 11:12 AM
Ill play on with the one I have I think, that will be ok won't it.

Anyway back to tactics :D

'nuum general
29th February '08, 11:28 AM
4-4-2>>>>>>>>>>>>>>>>>

Eric Cantona
29th February '08, 11:30 AM
4-4-2 never works on this game, i have to play an 4-1-3-2, anyway, i dont know how to set up an online game but hope we get it going because im confident of winning lool.

Rambo
29th February '08, 11:30 AM
4-1-2-2-1>>>

Hij
29th February '08, 11:43 AM
Im playing 4-4-2

So I need to change that?

I wanna bung Gerrard to play in the hole behind Torres.

----------Torres
---------------Gerrard
Baretta--Lucas--------- Pennant
------------Mascherano
Riise--- Mertesacker-- Agger-- Finnan
-------------Reina

Gonna try this when I get home

4-1-3-1-1 I guess.

G-Rhyme
29th February '08, 11:46 AM
4-4-2 never works for me, I usually use 3-1-3-1-2.

JACK
29th February '08, 12:03 PM
jeeez i updated my 8.00 to dis nd the crack stopped workin on it :| gna hav 2 find a next one 2 dis 2moro, if someone actually decides 2 make the grimeforum league, im possibly on it, depends on dem play times anyway

can sum1 set me the 8.02 crack? not the patch, i mean crack lol

like wen i crack the 8.00 with my crack, it works perfect. but wen i update the 8.00 to 8.02 and then try to crack it, it doesnt work :(

help plz

G-Rhyme
29th February '08, 12:10 PM
can sum1 set me the 8.02 crack? not the patch, i mean crack lol

like wen i crack the 8.00 with my crack, it works perfect. but wen i update the 8.00 to 8.02 and then try to crack it, it doesnt work :(

help plz

Hmm, my patch just worked straight up with the crack I got with it. I think you might have a cracked version of the game before the patch was brought out so maybe you need to download a newer cracked game.

I'll upload the crack I used now so you can try it, not sure it will work though. Give me a few minutes (10 mins left on upload).


Edit: http://rapidshare.com/files/95903414/Crack.rar

HuddzDon
29th February '08, 12:39 PM
dint even clock this thread

if man made a forum league ting wud b sik neva done online on fm dnt no how 2 lol

im sik on fm tho been playin it for years

Hij
29th February '08, 01:00 PM
Probably best to do 2-3 hours a week or something I dunno, coz everyones got to be online to do it.

HuddzDon
29th February '08, 01:02 PM
yeye tru it wud b complicated

also if any1 wants a gd trainin schedule for youth and senior players, wiv different schedules e.g

goalkeeper
full backs
centerbacks
midfielders
wingers
attackin mid
tall striker
fast striker

ill upload my trainin schedule so u can use it if u want jus tell me

JACK
29th February '08, 02:10 PM
Hmm, my patch just worked straight up with the crack I got with it. I think you might have a cracked version of the game before the patch was brought out so maybe you need to download a newer cracked game.

I'll upload the crack I used now so you can try it, not sure it will work though. Give me a few minutes (10 mins left on upload).


Edit: http://rapidshare.com/files/95903414/Crack.rar

http://img181.imageshack.us/my.php?image=asdhgfasjfho5.jpg


:( safe anyway doe

Anonymous
29th February '08, 02:23 PM
Patch Made My Crack Stop Working

Stringer_Bell
29th February '08, 02:42 PM
me >>>>>>>>>>>>>>>>>>>

first season wid man city on the old patch i wont he prem and fa cup

first season wid man utd on the new patch i won the treble in my first season without buying no first team players and charity shield, super cup, world cup championship so far in my 2nd season..

id advise you to send your scouts to diff parts of the world looking for players no older then 17, ive found bare sick ones so far

my team in 5years>>>>>>

you should keep trying to get more feeder clubs aswell to send your young players out to..

send all your reserves out on loan and a cuple first team...keep your under 18s dere unless there reli sick...

training i got sum fing i downloaded last year...

tacts its a 4-4-2 most tym

already starting to edge out the older players and bring through the new blood

the fing is with a big squad you gota keep every1 happy which is hard so its good to have a few squad players lyk fletcher, oshea, etc

Anonymous
29th February '08, 02:54 PM
the fing is with a big squad you gota keep every1 happy which is hard so its good to have a few squad players lyk fletcher, oshea, etc

Thats The Thing That Pisses Me Off Most

G-Rhyme
29th February '08, 05:29 PM
http://img181.imageshack.us/my.php?image=asdhgfasjfho5.jpg


:( safe anyway doe

Ahh :sad: well I can only suggest downloading a newer cracked version of the game. Here is the link to the one I'm using. http://bayw.org/viewtopic.php?t=21389 Good luck!

Hij
29th February '08, 07:31 PM
My PC crashed, so I nicked some old PC off my dad, burnt it off my brothers PC at his house and ran back to mine.

It all went well and then i started losing every game.

Torres and Gerrard with broken bones :(

RIP Jakey
1st March '08, 03:28 PM
yeye tru it wud b complicated

also if any1 wants a gd trainin schedule for youth and senior players, wiv different schedules e.g

goalkeeper
full backs
centerbacks
midfielders
wingers
attackin mid
tall striker
fast striker

ill upload my trainin schedule so u can use it if u want jus tell me

would be big, safe

Anonymous
1st March '08, 03:38 PM
My Training Schedule Is Nice
Baptista On Loan Is Murking.

Jae Dave
2nd March '08, 03:49 AM
r. van der vaart is a dead certain buy for most teams for 14m, i tested it. (i even signed him for reading!!)

k. benzema is impossible to purchase though!!

i f-cking love this game, i aint played it in like two months though (since i got the net back infact lol)

Anonymous
2nd March '08, 04:04 AM
r. van der vaart is a dead certain buy for most teams for 14m, i tested it. (i even signed him for reading!!)

k. benzema is impossible to purchase though!!

i f-cking love this game, i aint played it in like two months though (since i got the net back infact lol)

Yeah I Just Got Van Der Vaart For Like 14.75 From Fiorentina At The Beginning Of My 2nd Season Coz I Started Again.
Ive Also Just Had A Bid Of 16 Mill For Benzema Accepted. Ive Also Signed Him Before But For Around 20mill

Eric Cantona
2nd March '08, 01:44 PM
Van Der Vaart is overated shite

This new patch is so easy by the way.

Anonymous
2nd March '08, 08:33 PM
Van Der Vaart is overated shite

This new patch is so easy by the way.

When I Installed The Crack My Game Started Asking For The Disk.
Ive Sorted It Now Tho.

Hij
2nd March '08, 09:04 PM
Van Der Vaart is overated shite

This new patch is so easy by the way.

Im playing the original version of the game that I downloaded and Im fucking crap.

Don't understand it, when I go to Old Trafford and play 4-5-1 with Mascherano, Sissoko and Gerrard in the centre, the game should be a lot tighter, but Im losing 4-0.

Then when I go with 4-3-3 against Derby at home I cant even make a chance?

Gonna download 8.02 now, is that easier to play?

Eric Cantona
2nd March '08, 09:13 PM
Hij, you ever edit your tactics? You have to edit the actually tactics as well not just the formation. i downloaded some tactic and its fucking amazing.

http://www.sendspace.com/file/9egmj6

to use it, go into tactics page thing, go to edit tactics, import, and add it.

Hij
2nd March '08, 09:17 PM
Yeah I do that occasionally but I never see any benefit.

Only good thing thats ever worked was setting Crouch to target man, and getting the players behind him to play it into his head, with Torres/Babel running in alongside him.

Whats that tactic? Safe Ill download it now.

Once its put in, do you change the teams stuff each match or just leave it the same? As Liverpool, the only teams I should be looking to realistically change my tactics for (because they are better than us) are Chelsea, United, Arsenal and possibly Everton in the Derby.

Anonymous
2nd March '08, 09:22 PM
Hij Have You Got A Working Crack Of 8.02?

Eric Cantona
2nd March '08, 09:23 PM
I duno, your scout wil give you match report on the team you will play, it helps to listen to some of the stuff he tells you.

Hij
2nd March '08, 09:41 PM
Hij Have You Got A Working Crack Of 8.02?
Im gonna go crack it now

Ill report back if it dont work (it probably wont)

Anonymous
2nd March '08, 09:45 PM
Im gonna go crack it now

Ill report back if it dont work (it probably wont)

Lol I Tryed The One From This Thread And It Fucked Up My FM So I Just Reinstalled The Crack That Came With FM And It Worked Fine

'nuum general
2nd March '08, 10:34 PM
someone with decent broadband needs to set up the network game

JACK
3rd March '08, 10:46 AM
When I Installed The Crack My Game Started Asking For The Disk.
Ive Sorted It Now Tho.

how??? my one is still fucked

Anonymous
3rd March '08, 10:47 AM
how??? my one is still fucked

Reinstalled The Crack That Came With The Original Download

Hij
3rd March '08, 10:55 AM
I downloaded the crack, installed it and its just continued working?

Started a new game now and winning more with that formation at 8.02, 4th now, more realistic.

Anonymous
3rd March '08, 10:56 AM
I downloaded the crack, installed it and its just continued working?

Started a new game now and winning more with that formation at 8.02, 4th now, more realistic.

Cunt.
I Shall Give It A Go Later

Hij
3rd March '08, 11:40 AM
And with the same torrent that you sent me as well...lol

Anonymous
3rd March '08, 11:42 AM
And with the same torrent that you sent me as well...lol

Yeah See Thats Got Me Baffed Now.

Anonymous
3rd March '08, 11:53 AM
http://img297.imageshack.us/img297/3641/94951985dl4.jpg

:| :| :| :| :| :|

JACK
3rd March '08, 11:55 AM
:| :| :| :| :| :|

lol dats me all da time

when i patch the game to 8.02, dis happens, wen i crack the already patched game with the crack dat came with the game, it cracks and works but as an 8.00....

:|

Anonymous
3rd March '08, 11:56 AM
lol dats me all da time

when i patch the game to 8.02, dis happens, wen i crack the already patched game with the crack dat came with the game, it cracks and works but as an 8.00....

:|

LOL Same.
Pissed.

Hij
3rd March '08, 11:58 AM
lol dats me all da time

when i patch the game to 8.02, dis happens, wen i crack the already patched game with the crack dat came with the game, it cracks and works but as an 8.00....

:|
crack it again with the file
click new game

and then there should be a drop down box for databases, does it not have 8.00/8.02 (e.g you can select both)

JACK
3rd March '08, 12:14 PM
crack it again with the file
click new game

and then there should be a drop down box for databases, does it not have 8.00/8.02 (e.g you can select both)

nope, im stickn to fm06 from now lol

Hij
3rd March '08, 12:22 PM
Switching!- I well wanna do this network game though... who is definately on it and what time is best for everyone. I'd say that 6-9 or something once a week on a Monday would be a good time?

Im on a 5 game winning streak atm.

On my new game I sold Kuyt, Voronin, Crouch, Kewell. Offloaded a load of reserve players and had 59m to spend.

Maxi Gonzalez
Van De Vaart
Berbatov
Garay

have come in. 3rd in the league with a game in hand.

JACK
3rd March '08, 02:28 PM
as soon as i sort dat facking patch/crack ting, im on da online grimeforum fm league 4 sure lol

G-Rhyme
3rd March '08, 02:52 PM
I'm definately on it, not sure about the best time for it though. I'm more on a late night ting, but it depends on other people.

Eric Cantona
3rd March '08, 03:16 PM
We need to keep it with active members, trusted members as well, and try keep the numbers down as much if we do an online game, you probly understand why. i dont want people dropping out, also, everytime i played online games we have had a chelsea rule that no one can be them, makes it unfair becasue of the money available to them, Ps. Im being man utd so screw you, i said it 1st.

grafta
3rd March '08, 03:46 PM
Where do i dowload?

:D

Hij
3rd March '08, 04:02 PM
We need to keep it with active members, trusted members as well, and try keep the numbers down as much if we do an online game, you probly understand why. i dont want people dropping out, also, everytime i played online games we have had a chelsea rule that no one can be them, makes it unfair becasue of the money available to them, Ps. Im being man utd so screw you, i said it 1st.

Surely in a league table of teams to be

Chelsea/United are the most unfair clubs to be.

So effectively what your saying is 'No one can be Chelsea, but I can be the best team after them'

????

Eric Cantona
3rd March '08, 04:11 PM
Surely in a league table of teams to be

Chelsea/United are the most unfair clubs to be.

So effectively what your saying is 'No one can be Chelsea, but I can be the best team after them'

????

How about to be fair, no top 4 clubs, just thinking about it if theres more then 5 people then people are going to getting clubs that are in no way good enough to compete, do no top 4 clubs becasue all the clubs outta top 4 are even-ish, *coughs im man city* play one season game with player who comes highest in league wins.

RIP Jakey
3rd March '08, 04:20 PM
I'd be on a league but it depends on what time we do it

grafta
3rd March '08, 04:31 PM
im gettin this game tommorow from my boi

i pick pompey ok??

JACK
3rd March '08, 04:35 PM
play one season game with player who comes highest in league wins.

exactly. llow chelsea, man u, arsenal and liverpool (nd if tottenhams budget is higher on the patch, dey wud be unfair too lol)

judgin from whos active in dis thread, the league wud be bout 5-10(?) players nd its possible to choose fairly equal 5-10 teams from premiership (not countin the top 4-5 obv)

Hij
3rd March '08, 04:41 PM
Why dont we all pick relegation teams and see who can do the best with them.

Bolton, Wigan, Fulham, Sunderland, Middlesborough etc.

JACK
3rd March '08, 04:49 PM
Why dont we all pick relegation teams and see who can do the best with them.

Bolton, Wigan, Fulham, Sunderland, Middlesborough etc.

same ting lol, i meant lets get equal teams, u cant find enuff shower teams to suit our leagues players amount, u mite not be able to find enuff shit teams for our league, so i assume its the best way to get all dem averages innit lol

Eric Cantona
3rd March '08, 04:55 PM
Sounds abit boring to me Hij, Id rather do it so you can pick any team except Arsenal, Man Utd, Liverpool, Chelski & Tottenham. with the one season it should be good.

What patch would we use? Some of you seem to be having problems? so we need to decide that

I think we need to decide on a time then we can take it to the next stage

Someone said Monday and im in favour for that because theres radio on monday, more people seem to be at home then & online, say so a good solid 3 hours evening time. People post when you can play and we can get round to actually playing.

JACK
3rd March '08, 05:00 PM
yh im tryin to get 8.02 workin but it doesnt look like im close to solve it so i think im only on it if its 8.00. or if sum1 has a 8.02 patched crack for me

Hij
3rd March '08, 05:04 PM
Sounds abit boring to me Hij, Id rather do it so you can pick any team except Arsenal, Man Utd, Liverpool, Chelski & Tottenham. with the one season it should be good.

What patch would we use? Some of you seem to be having problems? so we need to decide that

I think we need to decide on a time then we can take it to the next stage

Someone said Monday and im in favour for that because theres radio on monday, more people seem to be at home then & online, say so a good solid 3 hours evening time. People post when you can play and we can get round to actually playing.

Not really, we only need 3-5 players and we'd all be battling relegation together. Which means games against each other will be 6 pointers and the master tactician will get himself into the top half of the table.

Its either

Relegation Teams
Bolton, Reading, Sunderland, Wigan, Middlesborough, Derby

Average Clubs
Portsmouth, Aston Villa, Everton, Newcastle (you'll get a bit of money?), Manchester City

Hij
3rd March '08, 05:05 PM
And I suggested Monday.

Theres never any good football on really, apart from one Setanta match... Logans Radio Show is on and if you play in Windowed mode rather than Full Screen, you can post here while other people are playing their matches or looking for players etc etc etc

RIP Jakey
3rd March '08, 05:09 PM
how do i make it windowed?

Eric Cantona
3rd March '08, 05:10 PM
Bolton, Reading, Wigan, Middlesborough & Fulham?

These 5 teams are all equally matched, Having Derby, Sunderland & Birmingham maybe unfair on who has them becasue to be fair there not that good, even more so for whoever gets Derby, you have 7 good relegation teams there, and i was thinking maybe do some kinda of lucky dip to who gets a selected clubs as well.

Hij
3rd March '08, 05:38 PM
how do i make it windowed?

Manager Options -> Preferences -> Display/Sound

Untick 'Full Screen'

Click Confirm

its a bit smaller so takes some time to get used to the small text but much better for being on MSN at the same time.

Eric Cantona
3rd March '08, 05:46 PM
Me
Hij
Cookie
Webstar
Anoymous

These are the players we have so far it seems, Is there anyone else?

grafta
3rd March '08, 05:49 PM
^ME!!

you dicks

RIP Jakey
3rd March '08, 05:55 PM
Manager Options -> Preferences -> Display/Sound

Untick 'Full Screen'

Click Confirm

its a bit smaller so takes some time to get used to the small text but much better for being on MSN at the same time.

Safe Hij


Me
Hij
Cookie
Webstar
Anoymous

These are the players we have so far it seems, Is there anyone else?

Me if its a time i can do

Anonymous
3rd March '08, 09:15 PM
Im In.
What Version Tho?
Im Really Ready For It, Just Need The Version And Who Is Gonna Host?

Eric Cantona
3rd March '08, 09:20 PM
Ill try host, someone needs to tell me what to do 1st though

'nuum general
3rd March '08, 09:26 PM
Ill try host, someone needs to tell me what to do 1st though

try this

http://forum.football.co.uk/post-497843.html

Anonymous
3rd March '08, 09:31 PM
Hang On, Version?

Eric Cantona
3rd March '08, 09:32 PM
Its up to you lot, I got both

8.00 & 8.02

JACK
3rd March '08, 09:35 PM
i think i wrote a lil tutorial for host nd for players to join few pages ago

edit: seen webstarr

--------------------

and secondly, at every1 dat has it fucked up bcos of uncracked patch 8.02. i think deres a way to solve it without proper patchin it.

ur fm.exe file is cracked nd its still 8.00, bt if u go to :

sports interactive > football manager 2008 > data > db

u got a folder called "800" dats most probably the game details nd shit wen its on 8.00, therefore, if sum1 with working 8.02 patch cud go to dat db folder, copy the "802" folder (if dere is such) nd upload it for us???

dats jus my suspicion doe, worth a try anyway lol

Eric Cantona
3rd March '08, 09:39 PM
Basically, you all need to know my IP, Then you all go on join network game, enter my IP and then we all start?

Can anyone confirm?

JACK
3rd March '08, 09:41 PM
Basically, you all need to know my IP, Then you all go on join network game, enter my IP and then we all start?

Can anyone confirm?

yh apparently yh

im not too sure bt the host shud hav dynamic ip still, sum1 check it too if u kno where (i dont kno dem fm forums)

Anonymous
3rd March '08, 09:44 PM
Apparently Most IP's Are Dynamic. ? :S

'nuum general
3rd March '08, 09:46 PM
pm people that are playing ure ip & we'll see if it works

edit: Everyone go on version 8.00 to avoid hassle with cracks ect

Anonymous
3rd March '08, 09:47 PM
I Got 8.02 Working. Im Ready To Roll!

JACK
3rd March '08, 09:48 PM
I Got 8.02 Working. Im Ready To Roll!

so im the only 1 still parred lol

Anonymous
3rd March '08, 09:48 PM
LOL!

Webstarr I PM'ed My IP To U.

Anonymous
3rd March '08, 09:49 PM
so im the only 1 still parred lol

Lol Install 8.02 And Then Just Reinstall The Crack And 8.02 Will Be There Under The Database's When You Start A New Game.

'nuum general
3rd March '08, 09:51 PM
"unable to conect to server"

par

Eric Cantona
3rd March '08, 09:53 PM
Everyone it seems is going to have to be using 8.02 to play.

'nuum general
3rd March '08, 09:53 PM
thats fine, i got 8.02 anyway

Anonymous
3rd March '08, 09:57 PM
Now My 8.02 Isnt Working.

Its Winding Me Up Now.

Anonymous
3rd March '08, 10:00 PM
Ok. So Its Not Showing Up On The Databases Within The Game But If I Open The Data Editor It Shows Up. Therefore It Must Be Installed But Why Isnt It Showing Up WIth Fm.

'nuum general
3rd March '08, 10:07 PM
its in fm2008/data/updates

Anonymous
3rd March '08, 10:10 PM
Ok Yeah, Ive Found It, Now Where Do I Place It For The Game To See It?

adidasgrandad
3rd March '08, 10:45 PM
id just like to say...my west ham team on FM 06 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

champions league winners 2009 lol no cheats no edits...nothing...just pure adidas brilliance lol

'nuum general
3rd March '08, 10:45 PM
the update for whoever needs it. just copy the file into fm2008/data/update

http://www.megaupload.com/?d=50QW9I5G

'nuum general
3rd March '08, 10:46 PM
id just like to say...my west ham team on FM 06 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

champions league winners 2009 lol no cheats no edits...nothing...just pure adidas brilliance lol

my hull city team on fm 2006>>>>>>>>>>>>>>

double champions league winners.

adidasgrandad
3rd March '08, 10:50 PM
my hull city team on fm 2006>>>>>>>>>>>>>>

double champions league winners.

lol really?i thought my west ham one was impressive lol im pissed now

G-Rhyme
3rd March '08, 10:57 PM
Me
Hij
Cookie
Webstar
Anoymous

These are the players we have so far it seems, Is there anyone else?

Yeh, me.

Anonymous
3rd March '08, 10:57 PM
the update for whoever needs it. just copy the file into fm2008/data/update

http://www.megaupload.com/?d=50QW9I5G

Downloading Now But I Think I Already Have That File In Updates, Its Just Now Showing Up In The Game

JACK
3rd March '08, 10:59 PM
Downloading Now But I Think I Already Have That File In Updates, Its Just Now Showing Up In The Game

say if its workin den, i got it in updates too bt its not workin still :|

Eric Cantona
3rd March '08, 11:00 PM
Im going to get more info on online game tomorrow proply so we can set it up.

Anonymous
3rd March '08, 11:02 PM
Im going to get more info on online game tomorrow proply so we can set it up.

Nice.


Im Feeling Like A Plum Coz Everyone Got This Patch Working And I Aint And Usually Im Quite Good With This Sort Of Stuff. LOL

G-Rhyme
3rd March '08, 11:05 PM
Someone with 8.0.2 PM me so I can try this network ting. I got a game set up, just need someone to try join it.

Eric Cantona
3rd March '08, 11:13 PM
It just says unable to connect to server

'nuum general
3rd March '08, 11:15 PM
It just says unable to connect to server

.

G-Rhyme
3rd March '08, 11:18 PM
It just says unable to connect to server

Swaggo, have to look into that then. Probably something to do with ports, safe for trying though.

'nuum general
3rd March '08, 11:19 PM
could be firewall settings...

i'll check

Anonymous
4th March '08, 01:01 PM
C'mon People Lets Get This Going

Hij
4th March '08, 01:31 PM
LOL.

If we play Mondays... I cant play next Monday :(

But yeah lets get it started.

grafta
4th March '08, 04:50 PM
Im 100% ready.

Hij
4th March '08, 05:03 PM
all installed and that then yeah

grafta
4th March '08, 05:24 PM
Yeah all done

waiting for u lot to decide whats gonna happen

SCP
4th March '08, 07:03 PM
its a lot - man was doing 4/5 hour sessions when i cba leaving the house

JACK
4th March '08, 09:09 PM
dynamic ip is a must - fact

dats probs y u cudnt connect 2 server or suttin, i hav the same problem.

but my mate who has dynamic ip, does dis without no problems, hes currently hostin a league with some south-american goons dat pay him for doin it cah dey dont even hav dynamic ips dere at all. apparently lol.

'nuum general
4th March '08, 11:42 PM
is it sorted yet?

grafta
5th March '08, 12:16 AM
startin to think this will never happen lool

'nuum general
5th March '08, 12:19 AM
hij needs to use the grimepedia server for football manager instead

'nuum general
5th March '08, 08:44 PM
bump, anyone worked this out yet?

maximum
5th March '08, 09:43 PM
i wanna join the league hammers allday

grafta
5th March '08, 11:09 PM
sort it out you lot

Anonymous
6th March '08, 04:56 AM
i wanna join the league hammers allday

Get A Copy Of FM2008? I Got A Link To A Cracked Version To Download?

grafta
7th March '08, 08:11 PM
Pm me that still^ have a feelin my boi will try get his back soon sfe

is this happenin or not?

JACK
7th March '08, 08:14 PM
Pm me that still^

co-sign plz

The Messiah
8th March '08, 08:18 PM
Im going to get more info on online game tomorrow proply so we can set it up.

I would join in, but I've got my finals this year. Allow failing my degree..

'nuum general
9th March '08, 04:12 PM
anyone closer to sorting it?

Eric Cantona
26th May '08, 10:27 PM
Ok, people.

Soon im going to be setting this up, firstly, i need 3 players, its not worth doing it with more then 4, and what connection has everyone got, need at least one person to have a shit hot connection, mines not the best, 4mb virgin.
.
Soonish anyway im going to set it up, do it once or twice a week at set time, like a good 5 hour rally, or whenever all 4 people are online.

Hij
26th May '08, 10:28 PM
Im up for it

Anonymous
26th May '08, 10:30 PM
Im on it. I need to go Gamestation or something tomorrow and buy a copy though as Im using a Mac and cant find a cracked copy online. I've also got a 4 or 8mb connection, cant remember.

Eric Cantona
26th May '08, 10:32 PM
Oh yeh, what patch is everyone on.

Clive Eboue
26th May '08, 10:32 PM
I'm down. I've basically failed my upcoming A-Level's anyways so nothing else to lose! :D

Jay05
27th May '08, 12:39 AM
im up for it

got 8.02 and 8mb con

although its on Orange so it varies

The Messiah
27th May '08, 01:30 AM
10MB broadband till end of June then standard 2MB at home from then on.

I'm ready to go.

Jae Dave
27th May '08, 02:59 AM
i bought this game the day it come out and i hardly play it...

only played it often when my net was down!

sick game!!

GrimePays
27th May '08, 03:05 AM
i started a new game with my cousin

im sporting lisbon, hes fc porto

so far ive won once in the league in about 4 games. I had porto and benfica in a row and got banged, before that i drew 0-0. only recently i finally won and that was in the 90th minute with a second pen, the first one i missed lol.

:(, lost against milan 2-1 at san siro because of an own goal, and ive generally been having the worst luck ever. untill that league game i won ^^^

im trynna turn them into united but it aint happenin :@

Eric Cantona
27th May '08, 03:25 AM
I'm going to try see if it works tomorrow and then we can discuss what day(s) to play it on, try get a time when everyone is available, play maybe 2 days a week maybe.

Has everyone got 8.0.2 patch as well, i think you will need that.

Anonymous
27th May '08, 11:21 AM
http://thewellsfamily.org/photos/things/20060627_0680_bump.jpg

JEEDAY JAWZ
27th May '08, 11:22 AM
lol.

Hij
27th May '08, 11:33 AM
I'm going to try see if it works tomorrow and then we can discuss what day(s) to play it on, try get a time when everyone is available, play maybe 2 days a week maybe.

Has everyone got 8.0.2 patch as well, i think you will need that.

I have it.

Hij
27th May '08, 11:34 AM
10MB broadband till end of June then standard 2MB at home from then on.

I'm ready to go.

I have 2mb at home lol.

Anonymous
27th May '08, 11:38 AM
Just asked my mum and she thinks we got 8mb.

Heres my squad that I built this morning. Just downloading the 8.02 patch but theres not many seeders for the Mac version so its been taking a while.

http://img527.imageshack.us/img527/5223/picture1uf5.png

Hij
27th May '08, 11:45 AM
How the fuck did you get that forum skin?

Anonymous
27th May '08, 11:48 AM
Grimeforum V2? Am I not meant to have it? lol

Hij
27th May '08, 11:50 AM
Nah, just no one informed me we had a new one!

JACK
27th May '08, 11:50 AM
Grimeforum V2? Am I not meant to have it? lol

lol looks like PureWastePureWastePureWastePureWastePureWastePureW astePureWastePureWastePureWaste

Anonymous
27th May '08, 11:50 AM
Nah, just no one informed me we had a new one!

LOL I swear it been up for over a month? nearly 2months I guess. lol

Anonymous
27th May '08, 11:51 AM
The skin is alot. Fixed width and smart.

Hij
27th May '08, 11:51 AM
It looks sick on your PC, i just put it on here at work and its crap and turend back to RWD skin lol

The Messiah
27th May '08, 12:01 PM
I'm going to try see if it works tomorrow and then we can discuss what day(s) to play it on, try get a time when everyone is available, play maybe 2 days a week maybe.

Has everyone got 8.0.2 patch as well, i think you will need that.

I haven't played since February, so I doubt it. They have the network here on lock - no P2P, but fuck it. I will claim ignorance if I get caught.

Hij
27th May '08, 12:05 PM
Ahhh, ignorance is bliss.

Al3x = United
Hij = Liverpool
Messiah = Arsenal

standard.

Anonymous
27th May '08, 12:07 PM
Im gonna have to go with Chelsea seeing as Man Utd is taken and they are the only top 4 team left. LOL

Anonymous
27th May '08, 12:08 PM
Tottenham is tempting though.

Hij
27th May '08, 12:13 PM
Im gonna have to go with Chelsea seeing as Man Utd is taken and they are the only top 4 team left. LOL
I put you in first, then clocked Al3x is the one starting it all he'd have to get first pick.

I know that getting Liverpool to win the league on a game like this would be nigh on impossible, but it would certainly be fun to play.

The jokes bit will be all the bids on the starlets at the beginning of the game.

Anonymous
27th May '08, 12:15 PM
Yeah, hahaha.

The Messiah
27th May '08, 12:24 PM
Ahhh, ignorance is bliss.

Al3x = United
Hij = Liverpool
Messiah = Arsenal


.

I was gonna say do the Italian league because there are 5 clubs that can realistically win that league there rather than the 3 (or four if you include the Pool :laugh:) in England...

The Messiah
27th May '08, 12:26 PM
The jokes bit will be all the bids on the starlets at the beginning of the game.

Don't forget the tentative 10 million bids for your best player. Which either gets flat out rejected or re-negotiated for 65 million.

Hij
27th May '08, 12:27 PM
Shame theres not a patch to make 3-7 clubs virtually exactly the same in terms of the average ability of their squads (slight tweats) and revenue streams.

The Messiah
27th May '08, 12:29 PM
Shame theres not a patch to make 3-7 clubs virtually exactly the same in terms of the average ability of their squads (slight tweats) and revenue streams.

I'm sure there was one for 2006. I would be surprised if a patch didn't exist for 07 and 08. What's the FM website saying?

Hij
27th May '08, 12:31 PM
I'm sure there was one for 2006. I would be surprised if a patch didn't exist for 07 and 08. What's the FM website saying?
Maybe we could have a search, would lead to a bit more of a tactical game than the youth system of Arsenal and buckets of money for Chelsea winning (as happens on my game every time lol)

Anonymous
27th May '08, 12:35 PM
Im really looking forward to this, although Im not sure how well I will do. lol

Hij
27th May '08, 12:36 PM
I can let you all know right now, Im shite at this version, but I wanna play for fun ;)

Eric Cantona
27th May '08, 12:37 PM
If you want, you could do teams outside the top 4.

Thats what i've been playing with 2 other people.

Theres Newcastle, Man City, Tottenham, Everton & Villa.

Anonymous
27th May '08, 12:37 PM
Maybe we could set up a private forum like the staff room for people that are in the game? Thats when the game itself is set up that is.

Anonymous
27th May '08, 12:38 PM
If you want, you could do teams outside the top 4.

Thats what i've been playing with 2 other people.

Theres Newcastle, Man City, Tottenham, Everton & Villa.

I think thats a better idea.

*Calls Tottenham* hahaha

Hij
27th May '08, 12:38 PM
Yeah, Ill do a forum, or we could just have a thread?

Hij
27th May '08, 12:39 PM
I want Newcastle then, gonna bring the glory days back!

Anonymous
27th May '08, 12:39 PM
I want Newcastle then, gonna bring the glory days back!

Hahahahahahahaha. Kevin Keegan eat your heart out.

Eric Cantona
27th May '08, 12:40 PM
Id say Man City, for the money.

Anyone on Football Manager now?

Need someone to test if it works.

Hij
27th May '08, 12:40 PM
Hahahahahahahaha. Kevin Keegan eat your heart out.

Kevin Keegan is a Liverpool and footballing legend.

Its such a shame him and Roy Evans and the expansive football they play didn't work out :(

Anonymous
27th May '08, 12:41 PM
Id say Man City, for the money.

Anyone on Football Manager now?

Need someone to test if it works.

Yeah mate. tell me what to do and I'll give it a shot.

Hij
27th May '08, 12:41 PM
Can we play evenings though?

'nuum general
27th May '08, 12:42 PM
Its imperitive that i'm involved in this.

Should pick teams radomly & do a foreign league like spain, italy, germany or france

Anonymous
27th May '08, 12:44 PM
Long. Just spilt a bottle of water over bear vinyl and my ipod.

Eric Cantona
27th May '08, 12:44 PM
Go to start a network game

Enter 255.255.255.255

There's no password, just try that.

If it works, make a team, im not going to use this one as ours but just a tester.

Hij
27th May '08, 12:44 PM
Could draw it out a hat? Me and Al3x decide the numbers for each team.

Then then everyone picks a number and someone picks Al3x's number for him, leaving me with the final team.

Hij
27th May '08, 12:45 PM
If it dont work, try 80.2.122.8 as thats Al3x's ip lol

Anonymous
27th May '08, 12:45 PM
I got "Unable to connect to server"

Hij
27th May '08, 12:46 PM
80.2.122.8

Anonymous
27th May '08, 12:46 PM
Ahh, Alex's Ip (the 80.2.122.8) worked(I think) but didnt at the same time because I havent installed the patch yet.

Eric Cantona
27th May '08, 12:46 PM
Yeh try what Hij, that was my second guess lol.

'nuum general
27th May '08, 12:47 PM
we tried about 5 times before & couldn't get it to work. par.

Eric Cantona
27th May '08, 12:47 PM
One second, what patch you on. Ill make new game on old patch just to see if it works.

Try get new patch before we start it proper.

Anonymous
27th May '08, 12:49 PM
8.0 I think. Might be 8.01 LOL not sure.

Hij
27th May '08, 12:50 PM
Ok at least we made progress lol

Eric Cantona
27th May '08, 12:53 PM
Have you installed a patch on the new FM yet, if not, your on 8.0.0, if you have, proply 8.0.1

It should say it somewhere, im not sure though

Hij
27th May '08, 12:54 PM
I have 8.0.2, so can everyone upgrade to that please. safety

Anonymous
27th May '08, 12:57 PM
Im using version:

http://img140.imageshack.us/img140/7444/picture1we4.png

Eric Cantona
27th May '08, 12:59 PM
Good, hang on, ill get you to try it agen in a minute.

Eric Cantona
27th May '08, 01:05 PM
Try my I.P again, this should hopefully work.

Eric Cantona
27th May '08, 01:06 PM
80.2.122.8

Hij
27th May '08, 01:07 PM
Big Big

Anonymous
27th May '08, 01:11 PM
Now when I try my FM just freezes for ages, It might be it connectiong though...

Hij
27th May '08, 01:12 PM
Did you install the patch properly? And was FM running when you installed it?

Anonymous
27th May '08, 01:14 PM
80.2.122.8


80.2.122.8


Did you install the patch properly? And was FM running when you installed it?

I havent installed the patch. Al3x downgraded. I dont know man, Im baffed.

Eric Cantona
27th May '08, 01:16 PM
I started up the game on 8.0.0 patch just to test it

Hij
27th May '08, 01:16 PM
Install the patch!

The Messiah
27th May '08, 01:17 PM
I'll have to join in with all this "fun" later this evening. I'm in the ends and my Computer is miles away.

First session tonight/tomorrow?

Hij
27th May '08, 01:17 PM
Maybe downgrading left some files the same, just both go to 8.0.2 and try.

Hij
27th May '08, 01:17 PM
I'll have to join in with all this "fun" later this evening. I'm in the ends and my Computer is miles away.

First session tonight/tomorrow?

Sound.

Eric Cantona
27th May '08, 01:19 PM
It don't matter, im going out now.

When i get back later i'll try get someone else to try it.

Anoymous you just get the patch 8.0.2 soon as possible

Hij
27th May '08, 01:22 PM
Anyomous do you know where to get the patch

if not ill post it

ODD IS A TARD!
27th May '08, 01:23 PM
yeah man